چگونه مبلمان خود را با استفاده از روش های طبیعی شستشو دهیم؟

شستشو مبلمان تهران

شستشوی مبلمان خانگی از موارد ضروری برای حفظ نظافت و بهداشت در منزل است. با این حال، استفاده از محصولات شیمیایی ممکن است برخی از افراد را نگران کند، زیرا این محصولات ممکن است حاوی مواد شیمیایی مضری باشند که ممکن است برای سلامتی آن‌ها مضر باشد. در ادامه، روش‌هایی برای شستشوی مبلمان خود با استفاده از روش‌های طبیعی و بدون شیمیایی را بررسی می‌کنیم:

 

استفاده از خشکشویی مبلمان: اگر مبلمان شما قابل شستشو باشد، می‌توانید آن‌ها را در خانه خشکشویی کنید. از قبل از شستشو، باید برچسب مبلمان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شستشوی مبلمان در خانه مجاز است. سپس، با توجه به دستورالعمل‌های تولید کننده، مبلمان را شستشو دهید و در نهایت آن را به خوبی خشک کنید.

 

استفاده از جاروبرقی: برای شستشوی مبلمان با پارچه مبتنی بر پارچه و بدون استفاده از مواد شیمیایی، از جاروبرقی با محفظه‌ای برای جمع‌آوری گرد و غبار استفاده کنید. با استفاده از پیوسته کردن ابزار مخصوص مبلمان به جاروبرقی، می‌توانید گرد و غبار و ذرات ریز را از روی مبلمان بردارید.

 

استفاده از بخار: برای تمیز کردن مبلمان از روش بخاری استفاده کنید. بخار به شما امکان می‌دهد تا تمامی سطوح و پارچه‌های مبلمان را به طور عمیق تمیز کنید. با استفاده از بخاری، می‌توانید گرد و غبار، لکه‌ها و مواد آلوده را به طور موثری از روی مبلمانتان بردارید. قبل از استفاده از بخاری، دستورالعمل تولید کننده را مطالعه کنید و مراقب باشید که مبلمان شما قابلیت تحمل حرارت و رطوبت را داشته باشد. همچنین، حتماً در هنگام استفاده از بخاری از دستکش و عینک ایمنی استفاده کنید.

 

استفاده از مواد طبیعی

استفاده از مواد طبیعی: برخی از مواد طبیعی می‌توانند به شما در شستشوی مبلمان کمک کنند. برای مثال، مخلوطی از آب و سفیده تخم‌مرغ می‌تواند برای پاک کردن لکه‌های روغنی یا چربی موثر باشد. ابتدا لکه را با یک کاغذ جاروب بردارید و سپس مخلوط آب و سفیده تخم‌مرغ را بر روی لکه بمالید. پس از چند دقیقه، با یک حوله تمیز و مرطوب، محل را تمیز کنید.مطلب مرتبط : راهنمای کامل شستن مبل با بخارشو

شستشوی مبل

 

استفاده از جوانه‌زنی آب: برخی از لکه‌های سخت می‌توانند با استفاده از روش جوانه‌زنی آب پاک شوند. برای این کار، دستمال کاغذی را با آب مرطوب کنید و روی لکه بگذارید. سپس یک کیسه پلاستیکی را روی دستمال بگذارید و آن را تا زمانی که دستمال خشک نشود، روی لکه بگذارید. این روش به طور طبیعی لکه را از مبلمان جذب می‌کند.مطلب مرتبط : بهترین مایع برای شستن مبل چیست ؟

استفاده از جوانه‌زنی سدر: جوانه‌زنی سدر یک روش طبیعی و موثر برای شستشوی مبلمان است. برای استفاده از این روش، نیاز به یک قاشق چایخوری پودر سدر، آب گرم و حوله‌ای نرم دارید. به طور کلی، مراحل زیر را دنبال کنید:

در یک ظرف، قاشق چایخوری پودر سدر را با آب گرم مخلوط کنید تا یک محلول رقیق تشکیل شود.

قبل از استفاده از محلول سدر، مبلمان را با یک مکنده یا جاروبرقی خشک کنید تا گرد و غبار و ذرات بزرگ را از بین ببرید.

با استفاده از حوله‌ای نرم و مرطوب، محلول سدر را روی سطوح مبلمان بمالید. توصیه می‌شود از طریق یک آزمایش کوچک، تأثیر محلول سدر روی یک نقطه کوچک و پنهانی از مبلمان را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که رنگ و بافت آن تحت تأثیر محلول سدر قرار نمی‌گیرد.

به طور دقیق محلول را به سطوح مبلمان ماساژ دهید. اجازه دهید محلول سدر به خوبی درون بافت مبلمان جذب شود. در صورت لزوم، می‌توانید از یک مسواک نرم یا برس مخصوص استفاده کنید تا محلول را درون شکاف‌ها و سوراخ‌های کوچک رسانده و لکه‌ها را از بین ببرید.

پس از مدتی، با حوله‌ای تمیز و مرطوب سطوح مبلمان را پاک کنید تا اثرات محلول سدر را بردارید. سپس با حوله دیگری آن‌ها را خشک کنید.

توجه داشته باشید که قبل از استفاده از هر روش طبیعی، باید روی یک نمونه کوچک از مبلمان خود تست انجام دهید تا از تأثیرات نامطلوبی مانند تغییر رنگ یا آسیب به بافت جلوگیری کنید. همچنین، در صورتی که مبلمان دارای دستورالعمل شستشوی خاصی از سوی تولید کننده است، به آن پایبند باشید.

ضمناً، به منظور نگهداری درست از مبلمان خود، موارد زیر را به یاد داشته باشید:

رعایت تمیزی روزانه: با استفاده از جاروبرقی مخصوص مبلمان و پاک کردن لکه‌ها به سرعت، مبلمان خود را تمیز نگه دارید. این کار می‌تواند جلوی لکه‌ها و آلودگی‌های عمیق تر را بگیرد.

استفاده از پوشش محافظ: در صورت امکان، از روکش‌ها و پوشش‌های محافظ برای مبلمان خود استفاده کنید. این کار می‌تواند از آلودگی و لکه‌ها جلوگیری کند و مبلمان را در برابر فشار و خطرات دیگر محافظت کند.مخصوصا اگر کودکی در منزل دارید!

نورپردازی مناسب: توجه کنید که قرار گرفتن مبل به طور مستقیم به نور خورشید می‌تواند باعث بیشتر شدن فرسایش مبلمان شود. بنابراین، در نورپردازی اتاق‌ها و قرارگیری مبلمان، به دقت این موضوع را در نظر بگیرید.

انتقال مرتب: برای جلوگیری از فرسایش ناهمگن، می‌توانید مبلمان را به طور منظم تغییر مکان دهید و قسمت‌های مختلف را در معرض استفاده قرار دهید.

رطوبت و حرارت: در صورتی که مبلمان در معرض رطوبت یا حرارت زیاد قرار دارد، می‌تواند مشکلاتی مانند پوسیدگی یا تغییر شکل را ایجاد کند.

تصویر جواز کسب مجموعه قالیشویی آذین

تصویر جواز کسب معتبر قالیشویی غرب تهران (قالیشویی آذین)

آخرین مطالب آموزشی

Call Now Button